لیست اختراعات بهبود بشيري مياندوآب
در اين سيستم از دوربين ديد بغل راننده كه منتصب بر وي آينه بغل خودرو مي باشد استفاده مي كنيم، انرژي خود را از باطري خودرو به صورت سري گرفته و بهنگام انجام سبقت گرفتن از خودروي جلوي زماني كه راهنماي خودرو را جهت سبقت گرفتن مي زنيم از قطعه (شستي كنترل عمل راهنما خودرو) واصله روي انتهاي دسته راهنما پالسي به ECU خودرو مي دهد حال آنكه دوربين نصب شده بر روي آينه بغل خودرو بنا به دستور گرفته از ECU سيستم را فعال كرده و تصوير جاده را از بغل در مانيتور منتصب بر روي داشبورد جهت آگاهسازي راننده خواهد داد طوري كه راننده متوجه وضعيت جاده براي گرفتن سبقت خواهد شود. شايان ذكر است در اين سيستم مانيتور وسيله اي است جهت پردازش تصوير دريافتي از دوربين يا اسكنر ليزري بنا به دستور ارسالي از ECU خودرو و محل نصب آن در داخل خودرو بطوري آن را متفاوت انجام داد و شرط آن در زاويه ديد راننده خودرو بودن است. و اما شستي كنترل عمل راهنما خودرو اين قطعه وسيله اي است كه در زاويه مورد نظر بر روي حول اهرم فرمان نصب شده است و وظيفه آن در زمان زدن راهنماي گردش به چپ (در هنگام سبقت) فعال شده و در كورس برگشت بصورت اتوماتيك خاموش گردد و اطلاعات حاصله را با ارسال پالسي به ECU خودرو برساند. تعريف سنسور تغيير وضعيت رنگ: سنسور جهت اطلاع راننده از ممتد بودن خط كشي طولي جاده بهنگام سبقت راننده به كار مي رود محل نصب آن در زير قسمت انتهاي گلگير خودرو است و نحوه عمل آن توسط سنسور تغيير وضعيت رنگ نصب شده در محل است و با تغيير وضعيت رنگ تيره و روشن در جاده ممتد و يا مقطع بودن خط كشي را به اطلاع مي دهد و نحوه عملكرد آن به گونه ايست كه با تغيير وضعيت رنگ پالسي به ECU داده اگر پالس هاي ارسالي به صورت متقاطع باشد پردازنده متوجه مقطع بودن خط كشي مي شود و در صورت ارسال يكسر پالس متوجه خط ممتد شده و به راننده هشدار مي دهد. مي دانيم 60% تصادفات رانندگي جاده اي در اثر سبقت غير مجاز و تغيير لاين هاي بي مورد و غير كنترلي است صورت مي گيرد، حال در سيستمي كه ما ابداع كرديم متوان آن را تا حد محسوسي كاهش داد.
در اين سيستم از سنسور باران كه منتصب بروي خودرو مي باشد استفاده مي كنيم انرژي خود را از باطري خودرو به صورت سري گرفته و در صورت بارندگي (برف و باران) پالسي به ECU خودرو مي دهد حال آنكه اگر موانع در مسير حركت خودرو در شعاع و مسافت تعريف شده نسبت به شرايط جاده اي باشد و همچنين سرعت خودرو از سرعت مجاز معرفي شده به ECU خودرو بالا باشد هشداري جهت آگاهسازي راننده خواهد داد طوري كه راننده متوجه سرعت غير مجاز خودروي خود باشد شايان ذكر است در اين سيستم اعلام سرعت خودرو توسط سنسور VSS منتصب در خروجي شفت گيربكس مي باشد كه وظيفه دارد در هر چرخش شفت ، سنسور VSS منتصب در خروجي شفت گير بكس مي باشد كه وظيفه دارد در هر چرخش شفت، سنسور مربوطه تعداد پالس مشخصي را ارسال مي دارد و هر چه سرعت خودرو افزايش يابد پالسها تندتر مي شود و بالعكس هر چه سرعت كمتر شود فاصله بين پالسها كمتر مي شود كه سنسور VSS يك خروجي به ECU خودرو دارد كه سيستم را قادر مي سازد كه بصورت لحظه اي سرعت خودرو را تشخيص دهد. و اما در سر پيچها: در لحظه اي كه محور فرمان خودرو پيچيده و موقعي كه به درجه تتا مورد نظربرسد فرماني به ECU خودرو داده منوط بر اين كه خودرو در پيچ بيشتر از درجه تتا قرار دارد و ليكن در صورت وجود موانع در مسير حركت خودرو ؛ و زياد بودن سرعت خودرو از سرعت مجاز معرفي شده در سر پيچ ها به آن هشداري مبني بر غير مجاز بودن سرعت خودرو مي باشد خواهد داد.
با توجه به دنياي امروز و ارگونومي بدن انسان و پيشرفتهاي بشري به رفاه بيشتر و مشكلات جانبازان و معلولين و افراد عادي مبتلا به ديسك كمر و ضايعات گردن نياز به اين سيستم احساس مي گردد. در اين سيستم با استفاده از يك الكتروموتور در زير تشك صندلي و يك پتانسيومتر كه در زير لولاي درب قرار داده مي شود و يك برد الكترونيكي كه به عنوان پردازنده اطلاعات مورد استفاده قرار مي گيرد. فلذا مي توان به عنوان يكي از سيستم هاي رفاهي و اسايشي خودرو در نظر گرفت كه در خودررويي كه مجهز به صندلي برقي مي باشد قابل اجرا است كه نهايتا با باز شدن درب خودرو و چرخش لولا درب به اندازه Ө درجه، نشيمن صندلي خودرو به ميزان Ө درجه تغيير وضعيت به سمت بيرون خواهد نمود. در ضمن در اين سيستم تمامي مسايل مربوط به ارگونومي بدن انسان رعايت مي شود.
سيستم هاي درب بازكن اتوماتيك الكترومغناطيسي جهت رفاه بيشتر و همچنين با اهداف حفاظتي و امنيتي در مكانهاي مختلف بر روي انواع گوناگون درب ها مانند درب گاراژ - درب حياط - درب ورودي ساختمان و حتي درب اتاق هاي ساختمان (براي افراد معلول) نصب و مورد استفاده قرار مي گيرد. بعد از نصب اين سيتم ها مي توان تنها با فشار دادن شستي روي يك ريموت كنترل از فاصله مناسب درب را باز و بسته كرد. در اين سيستم ما از قانون ربايش و رانش الكترومغناطيسي آهنربايي استفاده كرديم. كه حركت آن به گونه ايست كه لول متصل به لنگه هاي درب را تبديل به يك قطب ثابت با فوران مغناطيسي لازم با توجه به فرمولهاي ذيل مي كنيم. سپس كل مسير را با چنبره هاي مختلف پر مي كنيم و مثلا براي حركت دادن لنگه هاي دو طرف به سمت راست بايد چنبره هاي سمت راست Part 1 غير همنم باشند و چنبره هاي چپ Part 1 مي بايستي غيرهمنام باشد تا لنگه ها را دفع كند حال چنبره هاي Part 2 هر دو سمت (هم راست و هم چپ) كه نقش اصلي را ايفا مي كنند (حالت ايست مغناطيسي) بايد در حين چپ و راست آمدن كه قرار بر اين است كه در سيستم n چنبره هر طبقه به صورت افقي باشند كه تعدادي از آنها در حركت به صورت غير همنام لول (Part 1) و تعدادي همنام لول (Part 2) خواهد بود، مثلا در لنگه سمت چپ درب موقع باز شدن درب Part 1 غيرهمنام و Part 2 همنام خواهند بود اين عمل سرعت تعادل را كنترل خواهد كرد. حال با استفاده از سنسورهاي كه زير هر چنبره آخري پارت 1 و چنبره اولي Part 2 قرار دارد با رد شدن لول از زير هر چنبره براي روشن و خاموش كردن چنبره هاي مورد نظر به PLC موجود دستورات لازم داده خواهد شد، براي حالت STOP درب در هر حالت كه فرمان خودئ را از سنسورهاي مادون قرمز اكتيو (شكل 1-1، 2-1) و PLC مي گيرد و جريان را كاهش مي دهد تا اينكه جسم مورد نظر از ميدان ديد سنسورهاي مادون قرمز اكتير خارج شد و با وارد شدن جسم يا شيء به ميدان ديد سيستم آن گونه كه توضيح داديم عمل مي كند.
موارد یافت شده: 5